Toyota Highlander je již šest let jedním z nejprodávanějších crossoverů střední třídy na všech kontinentech, což na tak konkurenčním trhu není snadné. Aby si však modernizovaný Highlander 2023 udržel zájem o zákazníky, rozhodla se Toyota přepracovat nabídku pohonných jednotek a zavedla mnoho detailů, které mají zlepšit komfort majitele.
Nový Highlander nedostane starý 3,5litrový motor V6 2GR-FKS s výkonem 295 koní, ale nový 2,4litrový přeplňovaný motor T24S s výkonem 265 koní a 430 Nm (namísto 357 Nm z motoru V6). Kromě toho existují i další výhody. Navzdory podobné spotřebě (přibližně 10 litrů na 100 km) je 2,4litrová jednotka výrazně šetrnější k životnímu prostředí - produkuje o 50 % méně emisí dusíku NOx, NMOG a CO2. Výrobce tvrdí, že nový nehybridní Highlander je nyní schopen táhnout až 2,3 tuny a může být vybaven systémem Toyota Trailer Sway Control.
V základní verzi je k dispozici pouze pohon předních kol, ale v pokročilejších verzích jsou nabízeny dva různé systémy pohonu všech kol. Varianty L, LE a XLE nabízejí systém, který je schopen přenést až 50 % točivého momentu na zadní kola v podmínkách omezeného prokluzu. Sportovnější modely XSE, Limited a Platinum mají vylepšené nastavení pohonu všech kol s vektorováním točivého momentu, volbou jízdních režimů a odpojením hnacího ústrojí, které může odpojit zadní kola a jet v režimu pohonu předních kol pro vyšší úsporu paliva. Hybridní jednotka s výkonem 243 k pro Toyotu Highlander 2023 je do tohoto modelového roku přenesena z aktuálního modelu. Tato varianta crossoveru může být vybavena také pohonem všech kol.
Highlander 2023 je vybaven novým multimediálním audiosystémem Toyota, který přidává duální připojení Bluetooth a bezdrátovou integraci Apple CarPlay a Android Auto. Dvě nejvyšší výbavy modelu Highlander: Limited a Platinum jsou vybaveny dvěma 12,3palcovými informačními obrazovkami, přičemž jedna obrazovka nahrazuje 7palcový digitální přístrojový panel v současném modelu 2022. 12,3palcový displej bude volitelný také pro modely Highlander XLE a XSE 2023, které jsou standardně vybaveny 8palcovým displejem. A cenově dostupnější verze L a LE dostanou větší 7,0palcový displej palubní desky namísto 4,2palcového.
Uvnitř konfigurací L a LE je osmimístné uspořádání s třímístnou druhou řadou sedadel, zatímco XLE a Limited mají standardně sedm sedadel (druhá řada je vybavena kapitánskými sedadly, která lze na přání nahradit standardními sedadly). Verze XSE, Limited a Platinum mají také sedmimístné uspořádání s třízónovou klimatizací. Výbavy XSE, XLE, Limited a Platinum jsou nyní navíc vybaveny elektricky ovládanými zadními dveřmi s hands-free.
Ve všech konfiguracích je k dispozici bezdrátová nabíjecí podložka, která byla pro větší pohodlí přesunuta ze středové konzoly na palubní desku. V kabině jsou také dva porty USB typu C a jeden port typu A v přední řadě a dva porty typu C ve druhé řadě.
Mezi možnosti audiosystému patří výkonný audiosystém JBL s výkonem 1 200 W přes 11 reproduktorů, který je k dispozici ve výbavách XSE a vyšších. Modely Limited a Platinum jsou nyní vybaveny akustickým sklem na oknech řidiče a spolujezdce a všechny výbavy modelu Highlander byly vylepšeny pro lepší tlumení zvuku.
Toyota Highlander 2023 se začne prodávat na americkém trhu letos na podzim, ceny budou oznámeny blíže k datu uvedení na trh. Základní cena současné generace modelu Highlander 2022 se zážehovým motorem začíná na americkém trhu na 37 000 USD (Highlander Hybrid od 40 800 USD). Podrobnosti o termínech uvedení novinky do evropských a českých showroomů zatím nejsou k dispozici.